PSIHOTERAPIE INDIVIDUALA
Scopul psihoterapiei este de a adresa nu numai comportamentele si dificultatile emotionale vizibile ale copilului dar si cauzele de fond, in scopul construirii unei fundatii psihice puternice pe care acesta sa se bazeze in dezvoltarea ulterioara
Exista momente in viata copiilor si a adolescentilor cand se simt speriati, ingrijorati sau nefericiti din cauza unor motive dificil de verbalizat, pe care le pot identifica cu greu sau deloc.
Psihoterapeutul nu va oferi retete de urmat pas cu pas, ci, impreuna cu copilul/adolescentul si familia acestuia, vor parcurge impreuna drumul catre o stare mai buna.
Psihoterapia nu reprezinta o solutie rapida sau un raspuns usor, ci mai degraba un proces complex si bogat care, in timp, poate reduce simptomele, duce la intelegere si sens si imbunatateste functionalitatea copilului precum si calitatea vietii sale si a familiei.
Cum se desfasoara psihoterapia?
La Centrului Medical Bellanima, primul pas este realizarea unei evaluari psihologice prin:
- evaluarea starii psihice a copilului/adolescentului, realizata prin diferite metode in functie de varsta acestuia (teste proiective, joc, teste de autoevaluare, teste de evaluarea nivelului dezvoltarii copilului).
- implicarea parintilor in scopul de a determina natura problemei prezente si de a dezvolta un plan individualizat bazat pe nevoile copilului in contextul mediului si familiei sale; astfel, o parte esentiala a evaluarii este si relatia dintre copil/adolescent si adultii semnificativi din viata acestuia.
In urma acestei evaluari, se stabileste un plan de interventie psihoterapeutica care abordeaza problematica imediata si cea latenta, asa cum este ea vizibila in acel moment, si frecventa sesiunilor. Pentru copii mai mici acesta va include si sedinte cu parintii pe parcursul terapiei, iar la adolescenti, in functie de problematica prezenta, terapia va fi mai degraba individualizata.
In cazul in care psihologul clinician sau psihoterapeutul considera ca este nevoie si de o evaluare psihiatrica aceasta va fi comunicata ulterior evaluarii psihologice. Diagnosticul initial va fi reevaluat pe parcursul procesului terapeutic.
Sesiunile de terapie pot avea loc o data sau de mai multe ori pe saptamana, in functie de specificul situatiei in care se gaseste copilul. Mentinerea unei relatii terapeutice un timp mai indelungat este foarte importanta pentru construirea unei relatii de incredere intre terapeut si copil/adolescent, conditie foarte importanta pentru succesul interventiei terapeutice.